Unified Contact Center Express and Unified IP IVR Deployment (UCCXD)

 

Zielgruppe

  • Channel Partner/Reseller
  • Customer
  • Employee

Voraussetzungen

It is recommended, but not required, that students have basic knowledge of:

  • Internetworking Fundamentals
  • Basic IP Telephony Concepts
  • Cisco Unified Communications Manager
  • Cisco IP Phones
  • Cisco IP Communicator
  • Contact Center Operations

Kursziele

This course is designed for systems engineers who will be responsible for deploying the Cisco Unified Contact Center Express (Unified CCX) and Cisco Unified IP Interactive Voice Response (Unified IP IVR) products. Upon completion of the course, you will be able to:

  • Provide a comprehensive overview of the Cisco Unified Contact Center Express product suite•
  • Provide a complete description of the Cisco Unified CCX installation process, the configuration required with an overview of most common configuration web pages, and describe the call flow processes needed to establish a call on Cisco Unified CCX
  • Describe the Cisco Unified CCX script editor, how it is installed and how to implement common IVR scripting techniques
  • Provide a comprehensive view of Cisco Unified CCX ACD operations to include basic contact center build-up, scripting, agent and supervisor desktop configurations, advanced scripting topics, and reporting
  • Describe how to install, configure and use features found in Cisco Unified CCX Premium such as, Outbound Dialer, Agent Email, Agent Web Chat, and Automatic Speech Recognition (ASR) and Text-to-Speech (TTS)
  • Understand how to maintain and monitor a Cisco Unified CCX system

Kursinhalt

  • Module 1: Cisco Unified CCX Product Overview
  • Module 2: Cisco Unified CCX Installation and Configuration
  • Module 3: Cisco Unified CCX Scripting
  • Module 4: Cisco Unified CCX ACD Operations
  • Module 5: Cisco Unified CCX Premium Functions
  • Module 6: Cisco Unified CCX Maintenance
Online Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.):
  • 3.190,- €
Cisco Learning Credits:

46 CLC

Classroom Training

Dauer 5 Tage

Preise (exkl. MwSt.):
  • Deutschland: 3.190,- €
  • Schweiz: CHF 4.150,-
Cisco Learning Credits:

46 CLC

Kurstermine

Dies ist ein Instructor-led Online Training, das über WebEx in einer VoIP Umgebung durchgeführt wird. Sollten Sie Fragen zu einem unserer Online-Kurse haben, können Sie uns jederzeit unter +49 (0)40 253346 140 oder per E-Mail an info@itlearningsolution.de kontaktieren.
Dies ist ein FLEX-Kurs. Alle FLEX-Kurse sind auch Instructor-Led Online Trainings (ILO). Sie können an einem FLEX-Training sowohl bei uns vor Ort im Klassenraum als auch über das Internet (ILO) von Ihrem Arbeitsplatz oder von zu Hause aus teilnehmen.
Deutsch
Zeitzone Mitteleuropäische Sommerzeit (MESZ)
Online Training Zeitzone: Mitteleuropäische Sommerzeit (MESZ)
Online Training Zeitzone: Mitteleuropäische Zeit (MEZ)
Online Training Zeitzone: Mitteleuropäische Sommerzeit (MESZ)
Online Training Zeitzone: Mitteleuropäische Sommerzeit (MESZ)
Online Training Zeitzone: Mitteleuropäische Sommerzeit (MESZ)
Dies ist ein FLEX-Kurs. Alle FLEX-Kurse sind auch Instructor-Led Online Trainings (ILO). Sie können an einem FLEX-Training sowohl bei uns vor Ort im Klassenraum als auch über das Internet (ILO) von Ihrem Arbeitsplatz oder von zu Hause aus teilnehmen.
Deutschland
Frankfurt
Berlin
Hamburg
Berlin
Hamburg